کتاب برند ملی
صفحه
“امروزه کشورها با استفاده از ابزارهای مختلف منجمله دستگاه دیپلماسی و برقراری تعاملات موثر با دیگر ملل بر اساس نظم جهانی تصویری زیبا از برند ملی خود نزد افکار عمومی جهان ساخته و با ارائه نوآوری در زمینه های مختلف پاسخگوی بخشی از نیازهای این دهکده جهانی می باشند ، که نهایتا این تصویر مثبت ،تاثیر بسزائی در ارتقاء برندینگ محصولات و توسعه صادرات آن کشور می گذارد”
برندسازی ملی هم راستا با پدیده جهانی شدن موضوعی در حال ظهور است که ابعاد مختلفی از توسعه پایدار کشورها را در بر میگیرد.
تحقیقات نشان می دهد. که ماندگاری ارزش برند کالا و خدمات یک کشور مستلزم انجام برندسازی ملی به صورت مداوم است
سرمایهگذاری بر برند محصول و خدمات همانگونه که برای شرکتها سودآور است برای توسعه برند ملی کشورها و کسب جایگائی ارزشمند در ذهن جهانیان تاثیر بسزای دارد
سیمون آنهولت در تحقیقات خود متوجه رابطه مهمی میان «شکوفایی برند محصولات شرکتها و کشور مبدا آن شرکتها شد». بدین مفهوم که به دلیل ارزش برند ملی یک کشور، مشتریان مایلند محصولات کشورهای توسعه یافته را خریداری کنند. و برند ملی یک کشور بصورت ناخداگاه روی رفتار مصرف کننده و اطمینان او در خرید محصول مورد نظر تاثیر می گذارد حتی اگر آشنائی زیادی از برند محصول نداشته باشد
امروزه از برند ملی به عنوان یکی از راههای ایجاد ارزش، جهت توسعه و ارتقای کیفیت زندگی مردم و توسعه صادرات محصولات آن کشور در بازارهای بین الملی استفاده میشود.
با رشد برند ملی تولید ناخالص آن کشور به همراه توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری خارجی هم افزایش می یابد و محصولات آن کشور جایگاه مناسبی را در ذهن جهانیان تسخیر می کند