تفکر برندینگ و شروع یک کسب و کار از دیدگاه دکتر سمیعی نصر

راه اندازی یک کسب وکار بدون تفکر برندینگ ومحوریت برند برای آن یک اشتباه نابخشودنی درتجارت است

امروزه مدیران در شرکتهای بزرگ بین المللی دنیا  بر این باورند که در بازار فرارقابتی امروز دنیا که ما هم راهی جز پیوستن به آن نداریم ” كسب و كار  يك نبرد محسوب می شود و استراتژي برندینگ مزیتی در راه برنده شدن در این نبرد طولانی “.

هدف اصلی برندینگ

این است که یک کالا یا خدمات  در نگاه مشتری از رقبایش  از جنبه های مختلف متمایز دیده شود. و برند تنها عامل تمایز شرکتها است. باید این واقعیت را بپذیریم که دستيابي به مزيت رقابتي در دنياي امروز، تنها با تكيه بر ويژگي هاي كاركردي محصولات و خدمات حاصل نميشود، بلكه در عصر حاضر، برند مهمترين عامل متمايزكننده يك شركت تجاري از رقبا در ذهن مردم است .
برند مفهومی بیش از یک محصول و یا خدمت است. امروزه بسیاری از محصولات تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند  و یا ویژگیها و کیفیتهای بسیار نزدیک بهم دارند ، اما این برندها هستند که تمایزهای اساسی را درذهن مشتری و تصمیمات خرید او می گذارند.  بخاطر همین است که من اعتقاد دارم برندینگ را می توان در سه کلمه تعریف کرد :

“تسخیر ذهن مشتری”

برند يك دارائي نامحسوسي است كه در ذهن مشتري در طول زمان شكل مي گيرد. اين دارائي همان منافعي است كه مشتري از آن محصول و يا خدمت توقع  كسب آنرا دارد. لذا توجه مدیران هوشمند  کسب و کارهای ایرانی که با عشق به ایران در این شرایط دشوار اقتصادی دست از تلاش بر نمی دارند را به این نکته جلب می نمایم ، که ايجاد اين ذهنيت در مشتري در گرو  عمل نمودن به وعده هاي است كه در مراحل مختلف به مشتري داده مي شود .لذا زماني شما تبديل به يك برند قدرتمند  مي شويد كه به وعدهاي داده شده و حتی با نوآوریهای مستمر فراتر از آن  عمل نمائید تا با خلق مشتریان وفادار،موفقیت  کسب و کار خود را در بازار رقابتی فردا در مقابل رقبای داخلی و برندهای معتبر بین المللی که زمان چندانی  هم نداریم بیمه نمائیم.

دکتر سمیعی نصر
عضو هئیت علمی دانشگاه
استراتژیست برند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *